Hej 2013!!

Hej och Välkommen 2013!!!  
  Som jag väntat på att få möta dig! :) 2012 var ett omtumlande år som försvann lika snabbt som det kom, men skönt var väl det för det var inte mitt bästa år direkt..;) :(
 
Igår åkte jag upp till Umeå igen! Här är det iallafall ännu fin vinter med snö och kyla. På ön regnande snön bort lagom efter jul, vilket inte gjorde mig något ;) Alla djuren, och även jag, fick vårkänslor! Först var det bara isgata av allt så man halkade fram men när den försvunnit och vägarna blev bara igen så kom vårkänslorna som ett brev på posten!^^, 
Men men, det lär ju säkert komma fler omgångar med snö på ön, för vår i januari är nog lite för bra för att vara sant..;)
 
Nu återstår endast 2 veckor till Umeå.. två veckor kvar av mina fyra år här uppe..  Oj oj, det känns som det var igår som jag flyttade upp hit! En kall, mörk vinterdag i januari 2009.. Jisses vad tiden har flygit iväg sedan dess! Och vilken resa det varit! Jag har lärt mig så otroligt mycket och lärt känna fantastiska människor.. Och nu är det är det är dags att avrunda och paketera ihop min utbildning till ett fint litet paket och lägga i bagaget, det finaste bagaget jag någonsin kunnat få!<3 
Förhoppningsvis får jag plocka fram paketet och öppna det i form av att jag eventuellt, kanske, eventuellt får ett jobb som logoped i framtiden. Arbetsmarknaden är ju hård men jag har inte bråttom. Min chans kommer, när den kommer!^^,
 Det är och kommer bli en period med mycket blandade känslor.. Glädje, vemod, lycka, förväntan,lite rädsla, ångest, nyfikenhet, frihet, separationsångest, osv osv... men det man får komma ihåg att förändring är det enda säkra som finns i universum.. Men jag känner mig inte stressad, känner mig lugnare och mer harmonisk än någonsin. Styrka. Mod. Ödmjukhet. Det är mina ledord. Vad som än händer 2013 så skall jag göra allt jag kan för att göra det till mitt, och de jag älskars år! Jag skall fortsätta min resa på den stig som jag börjat. Detta är bara början. Come what may. Jag är redo.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0