Tears are words from the heart that can't be spoken

Så som titeln antyder så har jag en period av lite grubblerier och massor av tankar upp och ner vilket resulterar i en del tårar från ingenstans, men alla har vi väl bättre och sämre dar..
Igår var det en sån där jobbig dag när de känns lixom som att känslorna är utanpå en.. svårt att inte visa dem. Jag bara kände hur jag ville gråta öppet hela dagen, men höll igen och traskade på genom dagen.. men så skulle jag till sjukgymnasten på eftermiddagen (har problem med skuldror/nacke) och då fick jag ligga med värme + elstötar på nacke/skuldror eftersom de mjukar upp muskulaturen så att sjukgymnasten sedan kan knäcka till och stretcha ut musklerna. Man ligger där ca 15 min och de va så skönt att jag höll på att somna men samtidigt släppte ju en massa spänningar när jag låg där så jag kände hur ja inte kunde hålla emot tårarna längre utan mina ögon tårades utan att jag kunde göra ngt åt det.. som sagt eg hade de ju inte hänt ngt spec denna dag utan det bara var såhär.. så jag var säkert jättedisträ och konstig under besöket men jag tog mej igenom det, sedan var de bara hem å vända då jag skulle till Nina å äta middag innan vi tsm me klassen skulle springa vårt första Blodomlopp på 5 km=) Så när ja kom till min underbara vän Nina så förklarade jag läget och vi pratade massor och hon fick mig på bättre tankar som vanligt, min fina ängel!<3
När vi pratat en stund så utbrister Nina (för att göra mej glad) att hon skrivit en låt som hon fick inspiriation ifrån mig att skriva! Det värmde jättemycket att hon skrivit en låt efter ngt jag sagt så redan när hon sa det kände jag tårarna komma tillbaka och jag fick en dimmig blick.. sedan började hon spela sin ukulele och sjunga låten och sen var det kört , kunde inte hålla emot.. jja menar, dagens konstiga humör, Ninas vackra stämma och den fina låten gjorde att min bubbla sprack på en sekund! Tårarna föll ner och jag kunde inte annat än å krama min fina vän..<3 Stackars Nina fick dåligt samvete för att hon fått mej ledsen men jag blev ju inte ledsen eg utan mer rörd.. som sagt mkt känslor igår!! Sen sade vi inte mkt utan jag grät och Nina fanns där och det kändes så otroligt skönt. En stor sten lättade ifrån mitt hjärta! Tack vännen!<3
Sedan fick jag såklart en fet huvudvärk och kände mej helt känslomässigt slut men efter ett tag kändes allt så mycket bättre, ljusare och lättare! Sen kom även Emelie och vi åt en delikat sparris/kålrotssoppa som soppmästaren Ninis gjort!<3 Det var en perfekt grund inför blodomloppet!
Så traskade vi tsm bort till I20 (gammalt militärområde i Umeå) området och där va det sååå mkt folk, ca 11 000 skulle springa denna kväll! Det var precis perfekt temperatur för att springa (ca 10 grader å mulet) och stämningen var på topp!=) Vi startade 19.00 å mitt startnr var 4067. Emelie försvann iväg i början medans jag å Nina knappt kom fram bland alla människor haha! Snacka om trafikstockning! Men vi hade trevligt och det var så skönt att känna att all träning under vintern och våren givit resultat! Det var inte ens jobbigt! Jag kände när ja kom i mål att ja hade massor av kraft kvar! Men det gick inte att ta ut sej mer eftersom det var folk ivägen precis över allt haha, samt att skogsvägen dammade som attan så man drog in en halv sandlåda i lungorna när man sprang XD.
Vi sprang på 27.54 min och det är ja otroligt nöjd med! =) Nu har ett rekord att slå mohaha! ;D Härligt med utmaningar!
När vi kommit i mål fick vi fina medaljer, vatten och bananer samt en stor picknickpåse med lax, potatissallad, bröd, smör, mjukost, leverpastej, ramlösa vatten, mjölk, muffins, tomater och säkert ngt mer ja inte minns haha! Så efter loppet så satte vi i klassen oss i det gröna gräset och avnjöt en god picknick tsm! Ett perfekt avslut på denna terminen! Så imorgon tar jag sommarlov! Har bara lite småfix kvar som å skriva ut papper osv.. ska testa personer över sommaren och så till exjobbet men de känns inte så farligt faktiskt, mest skönt att äntligen fått komma igång!! :D Så idag firade jag å Emelie in sommaren med glass å kaffe!:D Kändes jättekonstigt att sen säga hej då när man vet att vi inte ses förens i oktober =( MIn fina vän, åh va ja kommer sakna dej!! KOmmer sakna alla vänner här uppe!! :( Men somrarna brukar ju gå fort så det är ju bra! ;) Även om jag självklart älskar att vara hemma på ön med och lääängtar efter allt och alla där nu med!<3 Varför kan man bara inte ha en sån där teleporter för?! ;P
Nää fyy va mkt ja skrivit nu! Nu får de bli PUNKT.
//Marika



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0