Lördag 5 MAJ och snö?!

Ja som ni märker av rubriken så är det riktigt skitväder här i Umeå idag. Det började redan igårkväll med snöblandat regn och nu ligger det tom lite vitt på backen. Ack ack ack vädret här uppe i år har verkligen varit helknasigt..:/
Veckan har annars varit bra, pga valborg och första maj blev det ju en kort vecka och det gillas! Var på födelsedagsfest i måndags (valbrog) eftersom Nina fyllde 26 och hon bjöd på värsta sushibuffén, det gillades starkt! Innan  har jag inte alls tyckt om sushi men Ninas omvände mej totalt! Sen hade hon även gjort världens godaste pannacotta med limesmak, friskt och fräscht, så gott! :D
Sen bestod resten av veckan av att arbeta med exjobbet tsm med Emelie, och vi fick hjälp av vår handledare att styra om vårt projekt eftersom det inte gick igenom på seminariet. Förhoppningsvis blir denna nya idé ännu bättre än den som var tänkt från början! :)
Sen igår så kom Emelie över på eftermiddagen och vi lagade jättegod moussaka ihop och drack lite rödvin och bara njöt av fredagsmyset tsm :) Så roligt att umgås utanför skolan med, det måste verkligen bli oftare!! Tyvärr så flyttar Em nu till Lycksele men hon har redan skaffat pendlingskort så vi kommer träffas lika mkt eller kanske mer tom framöver! :D
Eftersom jag var effektiv igår eftermiddag och städade hela lägenheten så kan ja verkligen njuta av denna fantastiskt sköna lördagmorgon! Finns det ngt bättre än att sitta å slösurfa å se på tv i en nystädad ren och fin lägenhet, kanske lyssna på lite soft musik och bara göra ingenting? Nä det är verkligen för få sådana här sköna stunder :) *njuuter*
I eftermiddag skall Jossa hålla i ett body pump pass på IKSU så då ska ja dit och lyfta lite skrot å bli taggad av henne, hon är GRYM!! För er som inte vet det så sprang Jossa gotland runt i somras så hon är verkligen en stark kvinna att se upp till! Helt fantastisk! :)
Efter träningen ska hon å ja hem till hennes syster å hennes sambo för lite lördagsmys, ska bli trevligt!! För övrigt hoppas jag att detta vädret försvinner, om inte annat hoppas ja verkligen det blir sol när jag fyller år på fredag för jag hade planerat att bjuda på BBQ..:/ hmm får se om de blir en till snöstorm som sätter stopp för det eller vad de blir av det :P
Så till veckan blir det att handla in lite bakgrejer så ska ja nog baka drömtårta, drömmar, kanelbullar och en form av marängtårta, min favorit! :) Med hallongrädde i mitten..mmmm! Får dock se hur mkt bak som hinns med beroende på skolarbetet.
Ha nu en riktigt, riktigt häärligt lördag allihopa!!
Peace out!
/Miss M.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0