Välkommen in

Det verkar vara "Veronica Maggio-feber" på radion, hör flera av hennes låtar dagligen på jobbet och när jag kör omkring i bilen, har aldrig riktigt gillat hennes musik men jag har fastnat på "välkommen in", rätt skön låt faktiskt!
Texten går såhär;

Du, jag slänger ner en nyckel ifrån fönstret i köket
jag bor fyra trappor upp och du är välkommen in
Massa skor i hela hallen, folk vid fläkten som röker
Det är fest hos mig i kväll och hela världen är min

Oooh, ooh sång på sång
Det ekar över hela staden
Åh, nått stort på gång
För det är kö från gatan upp till hallen

Och grannarna har klagat sedan kvart över tio
Nu är alla i mitt kök och jag är alldeles paj
Spelar pappas skiva ifrån 69
De sjunger "cosa vuol dir sona una donna ormai
O mare nero, o mare nero, o mare ne"
Sänker volymen, låter alla sjunga med
Kan inte tänka, jag står bara här och ler

Oooh, ooh sång på sång
Det ekar över hela staden
Åh, nått stort på gång'
För det är kö från gatan upp till hallen

Det ekar över alla taken
Ja, det är kö från gatan upp till hallen

Dunkande hjärtan klockan kvart över fem
Imma på rutorna men ingen går hem
Flackande blickar upp och ner och igen, åh
Ingen vet ifall det verkligen hänt
Ingen vet ifall det verkligen hänt
Imma på rutorna men ingen går hem, åh
Dunkande hjärtan klockan kvart över fem
Ingen vet ifall det verkligen hänt

Verkligen hänt
Sång på sång
Det ekar över hela staden
Åh, nått stort på gång
För det är kö från gatan upp till hallen

Det ekar över hela staden
För det är kö från gatan upp till hallen

Lite sommarkänsla sådär :)


Annars har dagarna försvunnit iväg sen jag kom till ön den andra, alltså redan varit hemma i 18 dagar! :P
På de dagarna har jag hunnit med en hel del jobb (klirr i kassan, yeees!!), alltid roligt att komma tillbaka till Ica i Slite, träffa alla gamla arbetskamrater och alla trogna stamkunder., snart kommer ju all turister med! Har redan märkt av en hel del..;P När kunderna ser mej så brister dom ut "naaj va kul å se dig, nu är det sommar alltså"! Jättekul att få ett sådant bemötande på jobbet!<3
Har även umgåtts mycket med familjen och vännerna, ridit och turistat runt lite på ön tsm med Josefin Fhärm som springer Gotland runt! Vilken fantastisk brud hon är! Tänk vilken prestation att springa runt ön, ca 60 mil har hon beräknat att det blir, nu är hon siltetrakten, på väg till mållinjen i visby och har väl avverkat en sisådär 45 miL! drygt 2 mil per dag!, jag blir så imponerad och inspirerad! Har börjat jogga lite själv (blev sen förkyld så har kommit av mig igen) och jag tycker 5 km känns alldeles lagom ;P en bra början iaf! Skulle vara kul att ha ngt större lopp som må.l. Var ju med i vårruset och blev riktigt taggad men får se hur det blir framöver! Kika gärna in på hennes hemsida; josefinspringer.se!

Igår åkte jag ut till storsudret där Jossan höll till så vi åkte till hoburgen å runt lite och sen fikade vi hos mormor<3 Älskade mormor, hon är så himla go! Vi fick en massa gofika och så myste vi en massa med hennes bedårande små lurviga kattungar som vi döpte till Ronja, Rune (efter Josefins barnvagn som hon har tältet å sina grejer i) och Ralf :P Och gissa vad mamman heter?? Jo Rasmus ;P blev lite fel där vid könsbestämmandet men namnet har fått hänga kvar haha!

Önskar jag hade någon bild att lägga upp men de kanske kommer senare i sommar! Det mesta kommer ut på facebook :P

Ha de så gott i sommarsverige!
Peace out.
/Marika





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0