Seven days..

Är just nu mitt i den värsta sommarjobbsrushen! Jobbat tre dagar (helgen var helt gaalet mycke på jobbet!) och har fyra dagar kvar på mitt "sjudagarspass"! Börjar känna mig lite sliten men som tur var har ja varit ledig en hel vecka tidigare i somras, v.28! Då fick jag besök av Jenny som jag pluggat med i Umeå, sedan flyttade hon ner till Uppsala eftersom hon är därifrån och de fick en plats till henne på logopedprogrammet. Det var riktigt tungt och trist när hon flyttade ner men jag va förstås glad för hennes skull också. Men det bästa är att vi fortsatt hålla kontakten och ses så ofta vi bara kan! Så under min lediga vecka hann vi umgås och göra en hel del roliga saker! Vi besökte fårö och låg och sola på underbara sudersand, åkte runt på furillen, lergrav och besökte rutes stenugnsbageri. Vi var såklart även i visby och åt glass på glassbaren och så gick vi ut en (nej två va de:P) kvällar och dansade järnet! En av kvällarna spelade Danny och jag säger bara, vilken grabb!! Helt otrolig på att sjunga och dansa och dessutom ser han ju riktigt bra ut! ;)
Känns bra att tänka på sådana roliga minnen nu när jag inte har tid för annat än jobb, sova å äta känns de som! ;)
Dessutom kom Eduardo<3 på besök en vecka! Han överraskade mig genom att sitta och spela på vår orgel en dag när ja kom hem! Ååh va glad, och förvånad ja blev då!:)
Sen har det även hänt tråkiga saker också.. min morfar som länge lidigt av sin KOL gick stilla bort den 15 juli så på fredag blir det begravning. Det känns så otroligt sorgligt och smärtsamt att han lämnat oss men samtidigt när jag vet hur mycket han led, han kunde inte göra ngt utan låg i sin säng med syrgasen tillkopplad och han hade ofta ont.. så för den skull är jag glad för att han nu slipper smärtan.. men man undrar ju, morfar vart är du nu?..
Dagen efter begravningen är det dop för Lenas dotter Lovisa som föddes i slutet på april, lilltjejen :)

Kort å gott så e de fullt upp just nu! Mycket känslor i omlopp..

Ha de gott!
/marika
Madeleine
2011-07-25 @ 14:48:15
URL: http://maddiesworld.blogg.se/

Härliga minnen :) Mycket sommarjobb här med :P Tråkigt det där med din morfar.. Kram

Marika
2011-07-26 @ 22:55:50

Ja det blir ju lite jobb men man får tänka på pengarna! ;) Ja de e jättetråkigt :( Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0