Va va va?

Alltså antingen har umeås invånare en svacka i sin hörsel lr så har jag bara blivit sluddrig i mitt uttal då det skett två gånger denna vecka att ja sagt vad jag läser till å folk säger va va va? Jag antar att de inte hör vad jag säger, (komiskt med tanke på vad jag läser till :P) lr är det så att de inte vet vad en sådan gör? Jag vet faktiskt inte men dumt känns det att upprepa de tre gånger innan ngn säger; jaaahaa! XD
Vad finns annars att säga om denna veckan? hmm ja ni kan bara säga att ja fått lägga undan mitt liv en smula nu när ja har fyra laborationsuppgifter (vardera innehållande flera uppgifter) som skall vara inlämnade nästa freda.. en aning panikartat kaos befinner sig i mitt huvud och ja hyser stora förhoppningar om att kaoset skall gå över i en insikt och en förståelse för det jag håller på me..va ja håller på me undrar du..? ja alltså, me risk för att låta som min lärare i detta ämnet så är det svårt att förklara! xD jag läser om vokaler och konsonanters akustiska egenskaper, lr ja inte läser utan mäter och tittar på dess frekvenser, amplituder, spektogram i ett dataprogram.. Japp där har ni det, lika kul som det låt ;) haha nä men faktum e att de e ganska intressant.. OM man hade fattat mera va man ska göra men vi fick ett papper med liten text å en jäävla massa instruktioner, inget visat på datorn lr ngt utan bara; "varsågod sätt igång!" mmm bara tacka å ta emot alltså...XD Så klassen har en kollektiv frustrationshärva men jag vet ju att när detta är över kommer vi att glömma hur jobbigt de var.. tills nästa gång! :P SÅ nu är det bara att kämpa på, bita sej i läppen, slita lite i håret å frossa i choklad så ska nog detta gå vägen..hoppas ja^^,
NÄää men nu till ngt ROOLIgare!! Jag fick äntligen tillfälle att rida lektion idag efter skolan!!! Wiiieee!! Och vi var 2 (!) som red så det var ju nästan privatlektion! Jättenyttigt å min kropp kommer skrika imorn har inte tränat på en vecka men men.. :P trodde faktiskt ja skullle va mera slut än jag va då ja inte ridit sen november men de ja kunde ha hållit på för evigt.. Vi brukar börja med att skritta, sen jogga hästarna ett tag å sedan galoppera så de riktigt vaknar till! å eftersom vi bara var två fanns de oäändligt mycket plats att sträcka ut med hästen på å ja va som på rosa moln där ett tag..fina hästen ja red<3 Bara att få vara i ett stall får mej att känna mej barnsligt lycklig, I need more of that stuff! :P synd att ja inte har bil då hade ja kunnat bli fodervärd lr liknande för bussarna går ju aldrig som behöver..
Ja men ni, skönt att komma hit ibland å skriva av sej :) förstår om ni inte orkar läsa allt ja skriver men ibland måste de bara ur mej! ;P
förutom att ja måste plugga en del i helgen så kommer de va en 80talsfest på lörda! :D ska ner på stan me emelie imorn å se va vi kan hitta å ha på oss..mycke färger å galet hår, de gillar ja! ;D samma kväll har de planerat fest i min korridor så lär väl hänga här först å sen gå bort till nydala.. roligt ska de bli!
ojoj har ätit så mkt denna vecka, fick semlor hos nina i tisdags, choklad av eduardo i helgen (typ ett kg så ja e på den asken å äter lite hela tiden! ;), mamma skickade en massa alla hjärtansdag godis + att ja knappt tränat i veckan så känner hur ja jäser upp här haha men denna kursen kräver "rätt motivation" så tänka på formen får ja göra efter denna kursen! ^^,
Har blitt så himla sugen på att skaffa en liten hund nu oxå fast ja lägenhet måste ja ju ha först! :P för sure korrelivet funkar jue men inte i alla 3 år ja har kvar tror ja inte.. får väl se om de går som ja vill! :)
Förresten alla ni ölänningar ja tycker ni får pallre arsle ur vagnen å komma upp hit å hälse på å se hur ja har de här oppe! E faktiskt inte så att ja bor längst upp i sverige utan mera mot mitten faktistk, inte så långt alls! :D
aja nu tänker ja fortsätta jäsa å bara njuta av hur avslappnad ja blev efter ridpasset å slötitta på lets dance å kanske käka i mej en massa popcorn
hoppas ni har en härlig fredagkväll å fortsatt underbar helg!
Ciaaoooooooo!
Det vackraste jag vet.Mio<3
Saknar dej finaste hästen!!<3
Saknar ALLA er där hemma!<3
Saknar dej Jenny!<3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0