Vila i frid Morfar<3

Sov så gott kära Morfar

Sov gott kära Morfar, du oss varit så kär

Nu är du inte längre här.

Den sista vilan du har fått,

Säg mig, vart har du nu gått?

Ett hjärta av guld, en vilja av stål

Men du drabbades av något ingen förmår

Att förstå.

Så svårt att förstå, så svårt att acceptera

Att du inte finns bland oss någonsin mera..

Men de var något prästen sa, minns du va de va?

Jo, att du kommer alltid finnas ibland oss, alltid med oss..

I alla ting..

Som vinden som smeker en sorgsen kind

Så tack för all din glädje, vishet och mod

Så tappert du in i det sista stod.

Nu önskar jag dig evig vila i frihet.

Tack för allt.

Sov så gott.. kära Morfar.

Madeleine
2011-07-31 @ 16:59:38
URL: http://maddiesworld.blogg.se/

Vackert :) Har du skrivit det själv?

Marika
2011-07-31 @ 21:58:43

tack Madde! Jo det har jag. Jag brukar behöva skriva av mig när jag har starka känslor.. det hjälper mig att bearbeta dem:) Skriver du ngt ibland, dikter berättelser?

Madeleine
2011-08-12 @ 16:46:43
URL: http://maddiesworld.blogg.se/

Duktig du är :) Nja, inte så mycket, men får nåt infall ibland och skriver nån dikt sådär. Finns en på bloggen om du letar lite :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0