Det var då själva f*n..!

Kom precis in efter vart i stallet en sväng.. inga good news där inte.. eller jo på sätt och vis. Som sagt har Cikoria fått en envis mugg som hållit på sen tidigt i höstas. Jag har haft veterinär ute två gånger och själv har jag svårt (läs nästintill omöjligt) att behandla henne för att hon tillåter mej inte att röra det som gör ont. Lättare för en veterinär som ger henne lugnande fast tom då bråkar hon men utan det.. nej finns inte en chans..=( iaf så verkar muggen nästan försvunnit på frambenen, ingen svullnad heller. Men då bakbenet.. som såg ut att gå ner å torka upp men imorse såg jag att de såg ut som att hon blödde, inte från karleden utan mer på framsidan av benet, tänkte att hon slagit sej i boxen lr nåt. Men såg ju nu ikväll att det är muggen (eller vad de nu e?! måste ringa vet på mån å höra om provsvar!) nu gått bort från mitten av karleden men sökt sej framåt istället så det som såg ut som blod var bortfrätat hår så man såg den rosa huden =( stackars tjejen måste fortfarande ha mkt ont fast hon springer ju omkring betydligt mer nu än för några veckor sedan men iaf..

hur kul är det med mugg som vägrar gå bort?
hur kul är det med mugg som jag inte kan behandla?
hur kul är det med mugg när jag inte ens fått reda på om exakt vad det är?
hur kul är det med mugg som gör så att din häst har ont hela tiden och du kan varken rida, träna den lr ngt annat?

mugg är inget jag önskar min värsta fiende..

just nu känns det bara för jävla pissigt.. vfr skulle hon få detta? Hade sett fram emot att träna henne nu höst/vinter när ja jobbar mindre än somras och antagligen sälja henne till våren, men som de ser ut nu kan jag varken träna henne lr sälja henne.. men aja, det är bara att härda ut, kämpa på.. fast det är ju stackars Cikkan som har ont =/ inte för att hon verkar deppig å så för det men det tär ju på mej att se henne så oxå.. och även om det försvinner helt ett tag är risken stor att hon får det igen :'( nä vill inte tänka mera på detta då det gör mej djupt deprimerad..

sry om jag dragit en negativ våg, eller snarare tsunami över min blogg men kände verkligen att jag behövde få skriva av mej om skiten..känns lite bättre nu..typ.. eller ja..nått åt de hållet iaf.. XD

Känner att jag måste kontra me lite positivt för att inte fastna i neggo-träsket!  vad har hänt idag som vart positivt? JO, jag vaknade kl 8 med ett leende å världens energi! =) måste haft en trevlig dröm lr nåt =P så ja rusade ut i stallet och släppte ut pållarna, mockade, in igen.. bara fick ett sånt där infall av att dra på världens volym på högtalarna å ta tag i dammsugarn så drog jag ett race me den i nästan alla rum! Kändes otroligt skönt! Sen åkte jag å mamma på julmarknad i tingstäde! En marknad under jorden i en gammal militärfästning =P rätt coolt men ändå lite läskigt, mkt var kvarbevarat precis som de vart när folk var aktiva där.. kanoner, sängar, köksutrusning osv.. i ett rum gick strömmen när vi var där å kollade på hantverk.. lite creepy =S men som tur var sålde några ljusstakar å hade levande ljus som brann och lös upp lite iaf. Sen, lite senare, bar det av till Bläse julmarknad oxå som är tradition för mej å mamma iaf. Mycket folk, mycket jul, mycket julstämning!! Köpte en jättefin murgrönakrans och handgjorda chokladpraliner = lyxigt gott!! Smuttade även på varm glögg för tio kronor som gick till en skolresa (man vet ju själva hur de kändes att samla in pengar till sånt XD) medan vi gick runt bland stånden.. ute hade de ponnyridning på små söta russ!! och jo, jag erkänner, jag var sugen på att rida men tyvärr är jag ju något stor till de små russen^^, Klappade iaf den ena som verkade lite nervös av att stå mitt uppe i allt vimmel.. även en del hundar verkade mindre nöjda me situationen och stod å ylade.

Och imorgon är det julskyltning i Visby!! Det är ju inte heller helt fel =)
Första advent.. jag som skulle baka både lussekatter och pepparkakor tills imorn..eller ja, teoretiskt sett hinner jag ännu baka de imorn men får väl se om det blir så. Finns viljan där så^^,

Ha en trevlig första advent!

kramar Marika



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0