Sista dagen av sommarlovet 2011..

Hello!
Så idag har jag sista dagen av sommarlovet som varat i drygt tre månader, vart tog tiden vägen? :P Men försöker iaf njuta av att inte ha ngt "måste" sista dagen :)
Jag å älsk flög upp torsdagkväll frän ängelholm till umeå, båda flygen va sena! Jag hade lite panik när flyget från skåne va försenat pga regnväder å då vi hade ett anslutningsflyg till umeå blev de rätt tight med tiden så när vi landade sprang vi till gaten men vi hade ändå 10 min marginal :) men så ropade de ut att de skulle byta däck på planet så de skulle bli 30 min försenat.. 30 min senare ropar de ut att andra däcket oxå måste bytas så vi blev rejält sena och var hemma i lägenheten runt kl 00 istället för 22 som planerat. Men vi kom iaf fram helskinade och det är ju det som är huvudsaken:) Tycker ännu det är lite obehagligt att flyga faktiskt men när man skall till umeå är det nästan enda alternativet..om man inte vill åka tåg + båt typ två dygn :P
Undrar hur det kommer gå att väcka hjärnan igen som i princip varit på semester (förutom när ja jobbat såklart) men det krävs ju en hel del när man skall sätta sig in i "pluggträsket" igen :) Bara hoppas på att man orkar med. Dock kommer jag att ha typ tre kurser paralellt nu i början på höstterminen men det verkar dock inte vara ngn tenta så då slipper man iaf tentaångesten ett tag ;P Och för en gångs skull har jag varit duktig och beställt hem kurslitteraturen i tid så den borde komma nu i veckan:) Man kanske lärt sig ngt efter 2,5 års universitetsstudier hehe;P
Nej nu ska ja ta å pallra mej iväg till affären, skall göra lite äppelpaj ikväll tänkte jag :) Blir ju inte samma sak som om jag hade haft äpplena hemma i lärbro men har iaf fått tag på svenska äpplen, de utländska smakar ju mest bara vatten tyvärr! Snacka om att frukt och grönsaker blir trista under vintern ;( Ännu ngt som får mej att ogilla den årstiden! Vi människor kan inte vara gjorda för att leva under mörker å kyla i sådana långa perioder så alla i sverige får en stor eloge för att vi orkar med det tunga vinterhalvåret! Snacka om att människan är anpassningsbar! :)
Ha en fortsatt skön söndag allihopa!
/Marika



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0