September..2010

Nu är vi mitt i september..igen :P känns som tiden bara rinner på! Sommaren blev fylld av sol, värme, härliga underbara dagar av bad, skratt, vänner, vin,familj, hästar, natur, teater konserter och promenader...sommaren 2010 lägger jag nu undan och låser in i mitt hjärte<3 Det som var tråkigt och jobbigt (som tex långa stressiga arbetsdagar..vilket det fanns rätt många av) har jag sedan längesedan förträngt..åh älskade Gotland, älskade familj, älskade vänner , älskade djur. Jag hade så underbart nu när jag var hemma i tre månader..tre månader som flöt iväg alldeles för fort!! Det gjorde ont att lämna er alla för norrland ännu en gång men det går ju ingen nöd på mej här heller..men hemma är där hjärtat är<3..<3...
Hur som haver, efter tre hysteriska veckor då jag först hälsade på fina jenny i uppsala ons-sön veckan ja lämnade ön, fem härliga dagar då jag fick bo i jenny å martins nya fina lägenhet å såklart åka runt i uppsala å även sigtuna som var en fin mysig stad! vi badade även på fyrishov, bubbelpool, äventyrsbad å bastu! Härligt var bara förnamnet:) de hade inflyttningsfest på lördan å de va riktigt nice me glada människor å lite vin, bra kombo! ;)
Sen på söndagen flög jag vidare mot umeå,.då kändes de på riktigt att de snart var dags för att bli seriös å plugga igen :P det var extremt mkt folk när ja landade i ett -inte alls så kyligt som ja trodde- umeå. Jag var lite seg å trött efter festen på lördan å fick vänta nästan en halvtimme på väskan men när ja väl kom iväg så väntade eduardo på mej på stan<3 hade inte han mött mej där uppe hade jag nog kännt mej väääldigt depp å ensam eftersom jag varit omgiven av folk konstant i sommar, så tack för de honey bunney!<3 Sen hade vi en mysig söndaskväll å ja hade nästan glömt att ja nånsin bott i ume! konstig känsla ja vet men så blir de när man e borta så länge^^,
på måndan var de tråkväder när ja cykla till emelie för att vi skulle mötas upp till skolan, regna lite sådär. Men när jag fick se emlan vart ja glad igen! Plötsligt kändes allt lite mer som vanligt :) Väl i skolan så hade jag ju precis kommit till ume å hade väl inte sovit så mkt alls senaste nätterna så att lyssna på en föreläsning vart ju nästan helt omöjligt :P men det var verkligen superkul att träffa alla i klassen igen!! det blev mycke prat å sommarminnen, myspys! Sen flöt dagarna på me massa föreläsningar i neuropsykologi men shit alltså vad tre månader utan att studera kan slöa ner hjärnan så mycke! Vi hade typ lektioner på två timmar men ändå vart ja trött efter å att försöka läsa å lära mej ngt var typ omöjligt! :P sen var de välkomstmässan för alla tusentals gamla å nya studenter (ume är fuullt av folk, verklien kryllar!) å ja skulle sitta å göra reklam för vår ridförening -ARKUM- så onsdan blev planering å inskaffande av grejer till torsdagens mässa, sen satt ja där torsförmiddag. De kom ju en hel del folk så hoppas på bra uppsluttning av medlemmar nu till klubben!:) är ju iaf alltid populärt att dela ut godis haha^^, plus att vi hade ett lotteri att man kunde vinna en ridlektion så ja tyckte vi hade bra "morötter" å även många internationella studenter vart intresserade, bla en tjej från boston, inte dåligt haha ;P
ooooj va skrev nu men blir ju så när man haft uppehåll å ska komma igång igen :P iaf sen blev de helg å en massa festligheter så plugget blev tyvärr lidande ännu en gång å wipps så var det tentavecka!! en massa ångest å choklad senare så var iaf den där tentan skriven å ja hoppas, hoppas verklien ja fick godkänt för det var ingen lätt  kort tenta att göra om isf.. :S
sen cykla ja å emlan ner på stan å unnande oss att äta den underbara maten på cafe station!<3 vi satt där länge å bara njöt å prata å drack kaffe :) sen kolla vi lite skor.. ja hitta såklart inga höstskor men emelie hitta ett par skitläckra! sen leta vi lite present åt en viss tjej som fyller år senare i september å sen gav vi upp folkmyllret för att dra oss hemåt. Jag var ännu mätt se flygande jakoben (mmmm) på cafe station så ja mötte eduardo hemma hos mej sen prata vi en stund innan ja drog på möte med arkum. där satt vi å spåna nåra timmar, de vca helt fantastiskt väder, solen sken in när vi satt å fika å livet kändes så lätt när  man precis skrivit tenta..man är FRI!!:D
Var hemma lagom tills idol skulle börja så drog me ed till affärn för då hade ja blitt hungrig igen :P fanns ingen pizza på ica som ja kudne äta så blev en dyr men god take away, faktiskt värt det nån gång då å då! fasen alltså denna helgen blev dyr om man ser matmässigt hihi!^^,
efter en helmysig fredaskväll gick vi å lade oss men då ringde telefonen! de va jenny, de hade inte kommit över till norrbyskär eftersom dimman varit för tät å de undra omd e kunde sova hos oss. självklart fick de det även om ja bara kunde erbjuda en liten skitmadrass men de skulle ju aldrig få försöka åka över i dimman av mej!! Så då kom de hit ungeför halv två på natten å vi prata en hel del:) så kul att se dom igen även om de bara var två veckor sen sist! Önskar vi sågs så ofta hela tiden men de e ju svårt tyvärr. Sen efter en god frukost på lördagmorgon hämta vi upp emelie, handla lite tacos, godis å grejer sen drog vi ut till skäret :)  som är ett föredetta sågverk, jättehäftigt där ute. Vi åkte ut med martins båt, (ja som e så feg för vatten!!) men det var underbart väder å helt vindstilla så när vi åkte över sundet med båten så njööööt ja verkligen av naturen, havet, luften å friheten... väl på skäret fick vi se huset som var smått gigantiskt! hade varit ett hus med fyra lägenheter från början där folk som jobba på sågen fick bo gratis men numera används husen mest som sommarboenden. Men ja blev så förvånad att de var så himla höga i tak, tänk att de byggdes för hundra år sedan! JÄTTEhögt i tak men små köksbänkar :P folk måste kännt sej rätt små i de rummen då men det var verklien charmigt å fint där ute! Vi gick många sköna promenader, pratade å skrattade mycket! En hellyckad helg<3! Vi tog även en tur runt hela skäret i solen.. jag ÄLSKADE det!! dock var det lite sämre väder på söndan när vi åkte hem men det var inga vågor så då var de lugnt!^^, vi gick även en promenad i regnet innan vi åkte å då gick vi i en skog som hade kakelplattor där mitt i ingenstans!(kvar sen en rivning) å vi tog en flotte över en vik, de ni, vilka äventyr ha?:P
sen kom vi tillbaka rätt blöta men alla glada, åt middag, drack kaffe å mös lite sen fick vi packa ihop å ta båten tillbaka över sundet till norrbyn. Vilken lyckad helg!! Å nu sitter jag här.. hör mamma mia som går på trean i bakgrunden å har precis summerat de tre senaste veckorna i stora drag^^,  förstår om ingen orkat läsa allt men de kändes väldigt skönt å roligt att  få skriva av sig om det iaf! ;P
Nu.väntar.nya.tag. Imorn börjar neurolingvistik med leila! Schemat ser bra ut så jag hoppas att jag skall hitta en bättre studieteknik denna gång! XD ett två tre..Diciplin! :D har iaf beställt boken (för en gång skull!) så den kommer väl snart i veckan tror jag så har ingen press på mej att börja läsa imorn iaf haha det här med diciplin går ju bra! :P
Det verkar som att vi bara har typ 1,5 poängskurser denna termin..både för å nackdelar med det!! Inte så kul att ha tenta varannan vecka kanske.. som jag sa till emelie, om vi ska ha tenta så ofta komme jag svälla upp! haha ja måste ju äta ngt helst typ choklad när ja pluggar.. måste verkligen försöka bryta det! :) får väl käka torkade ärtor lr ngt istället..ueeeh! XD
tur ja har iksukort iaf, så att ja rör på mej ibland med haha. nu längtar ja bara tills ja får rida igen.. å kasnke träffa en hund att klappa å busa med, då hade allt varit perfekt. tror jag.;P
nej nu har jag skrivit alldeles alldeles för mycket!
V.37.. HERE I COME!!! :)
Peace out!
/Miss M.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0