Det nattliga sinnet..

Så har den första veckan i Lycksele passerat.. mycket blandade känslor. Praktiserar hela maj på habiliteringen där. Trevligt ställe, de verkar vara ett gäng med bra sammanhållning som arbetar där. Men boendet är ju inget lyxhotell och det är svårt att vänja sig att bo ensam, i ett tio kvadratmetersrum med en kokvrå, med endast två kokplattor samt ingen fläkt å en ickeexisterande frys men dock en lite kyl. Feels just like home! NOT!! XD
Tur ändå att jag fick långhelg denna helg för att komma hem å smälta allt lite..
ANnars är lycksele en liten trevlig stad, mycke ungdomar ser man eftersom de har en ganska stor gymnasieskola där. Många kommer dit ifrån inlandet, är ju så stora avstånd här uppe och inte finns det gymnasieskolor i varenda liten by ;P
Men jag tycker det kan få bli lite varmare bara, lite grönare, då är det perfekt!! SÅ HÄRLIGT MED LJUSA KVÄLLAR NU!! Varje gång det blir vår igen så tror man knappt det är sant.. sverige (host norrland) har alldeles för långa, mörka, kalla vintrar. Det är något jag aldrig kommer vänja mig vid, aldrig! Då har jag hellre en grön jul då och då.
Men såhär på kvällskvisten kan man få en massa roliga tankar, minnen och känslor. Nyss ploppade de upp en scen ur minnet från flera år sedan.. de var väl ngt sinnesintryck som fick mig att minnas tillbaka med ett leende.. ja tänk vad mycket knas jag har gjort :P undrar verkligen ibland hur jag tänkte, men någon blyghet hade jag knappast då, kanske inte så mycke nu heller, men när man var 17-18 år så levde man som en kung. Härliga dagar.
men de är nog tur ändå- att jag mognat en hel del sedan dess, annars vet man aldrig vart det hade slutat ;P
nu ska jag in i nattens dimma..sängen väntar..
Peace out.
/marikaEn rätt häftig grej de har i Lycksele, en fontän typ som sprutar ut vatten som fryser så det blir ett jättehögt istorn! Nu i maj finns den ännu kvar! Lär väl ta ett tag innan den försvinner..;P
En rätt häftig grej de har i Lycksele, en fontän typ som sprutar ut vatten som fryser så det blir ett jättehögt istorn! Nu i maj finns den ännu kvar! Lär väl ta ett tag innan den försvinner..;P
Madeleine
2011-05-07 @ 09:27:00
URL: http://maddiesworld.blogg.se/

Cool bild, men jösses så kallt det ser ut! Här nere är det sol, varmt och grönare än grönast :P

Marika
2011-05-07 @ 12:07:45

Ja den är ganska häftig! Men det är en lånad vinterbild, så i dagsläget finns det ingen snö runtomkring, Men istornet står ännu kvar! ;P Härligt att ni har grönt å varmt, finns ju inget bättre!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0