ikea = superhelg

Hej hopp pillesnopp!! (så mogen var jag idag ja ;P)

Så var det måndag.. igen!! Jäklars va tiden rinner iväg. Vilket är både bra och dåligt, längtar ju tills påsk då ja får komma hem en sväng men den där "lilla" anatomi tentan är ju innan dess.. bara å bita ihop de^^,

Iaf hade jag en superhelg!! Ägnade lördagen åt att åke till IKEA som ligger i sköna sundsvall, endast 3.5 timmar ifrån umä..doh XD men va gör man inte för ikea =) gick upp kl halv åtta å vi åkte halv nio men tillsammans me tre shoppingsugna tjejer, inte en enda anatomibok i sikte, solen sken, nästan ingen trafik och ett hägrande ikea å birsta city (stoort fräscht shoppingcenter, ME LIKE!!) så var det värt big time att pallra sej upp på morgonkvisten !! =D
Vart kanske lite dumsnål (ja menar hur ofta är jag på ikeaXD) men handlade iaf allt möjligt lampa, mattor å annat trevligt å var så skönt att komma ifrån umeå å se annat ett tag! Vi funderar på att göra detta iaf en gång i halvåret =D sen frossade vi i glass å köpte godis till hemfärden. Lyckad dag!!

sen i söndags passade jag på att städa hela rummet me tillhörande hall å toa å lagade mat så de räcker en bra bit in på veckan, blev lite thaikyckling, mums^^, Simmade även me Jenny på kvällen, badade bubbelpool å bastade, perfekt avslutning på en hård vecka me föreläsningar varenda dag!!
 Detta är verkligen en intensiv kurs.. på endast fyra veckor ska ja klämma in de mesta om sinnessystemen, nervsystemet, rörelseapparaten = ben,leder,muskler.. anatomi å fysiologi.. ja va kan ja säga.. intressantare än psykologin men fattar ändå inte att de e så mkt jag som ska bli logoped måste lära mej inom anatomi..ja menar, va har ja för nytta av vilka ben pelvis (bäckenet) är uppbyggt av tex??! men men bara att kämpa på..=)
Imorse fick ja gå upp tidigt (igen!!) sover ju inte på helgerna när ja kan XD å så hade vi grupparbeten, vi skulle identifiera olika muskler,leder och diverse delar på herr skelett haha det var faktiskt kul å givande att få "leka" me riktiga modeller! efter lunch hade vi en demonstration av synsystemet, även detta intressant, synd bara att brandalarmet börja tjuta mitt i allt XD så var bara ut i snön å stå där å frysa tills brandmännen sa att de va grönt att gå in..

sen kom iaf solen fram igen =) känns så weird här uppe..de  e ju sol å man hör fåglar kvittra men de e ju kallt som fasen än.. blir de ngn vår här uppe??! :S

aja nu får ja sätta mej me mina bästa vänner igen.. anatomiboken, kollegierblocket och pennan. XD

ni får ha en trevlig kväll gott folk!

peace out

/marre





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss M.

Jag är en 27-årig tjej som arbetar som logoped. Mina fritidsintressen är bl.a hästar, fotografering, spela fiol, läsa mm.. Välkommen till min värld!! :)

RSS 2.0